Zdalne wsparcie IT — na czym polega?

Zdalne wsparcie IT

Obecnie duża część działalności wielu firm przeniosła się do świata cyfrowego oraz internatu. Praca biurowa opiera się już praktycznie w całości na czynnościach wykonywanych za pomocą komputera i specjalistycznych aplikacji, a podobna sytuacja ma miejsce w bardzo wielu innych branżach i miejscach pracy. Pozwala to zaoszczędzić sporo czasu, poprzez automatyzację wielu czynności, mieć łatwiejszy dostęp do potrzebnych danych, a także udostępniać te dane innym pracownikom oraz sprawniej zarządzać firmą.

Jednak z tak wszechobecną cyfryzacją wiążą się też pewne problemy. Największym z nich jest to, że każdy nawet najlepszy komputer i najbardziej zaawansowane i dopracowane oprogramowanie mogą ulec awarii. W takiej sytuacji działalność firmy często zostaje całkowicie sparaliżowana i z tego względu niezbędne jest, aby każda firma miała dostęp do specjalistycznej pomocy technicznej. Obecnie najlepiej w takich sytuacjach sprawdza się zdalne wsparcie IT.

Czym jest zdalne wsparcie IT?

Obecnie praktycznie każda firma potrzebuje w pewnym zakresie obsługi informatycznej. Najprostszym rozwiązaniem może wydawać się zatrudnienie informatyka, który będzie odpowiedzialny za utrzymanie prawidłowego działania systemów informatycznych i urządzeń komputerowych w danej firmie. Na taką formę wsparcia decydowało się jeszcze do niedawna sporo firm.

Nic w tym dziwnego, ponieważ informatyk obecny stale w firmie w razie awarii lub innych problemów mógł od razu działać na miejscu. Wadą takiego rozwiązania jest to, że nie każda firma może sobie pozwolić na zatrudnienie dodatkowego pracownika, tym bardziej że w większości przypadków jest on potrzebny tylko w sytuacji alarmowej. Kolejną wadą jest to, że podczas naprawdę poważnych awarii jeden informatyk bez wsparcia mógł sobie nie poradzić z rozwiązaniem problemu.

Wsparcie IT

Na szczęście wraz z rozwojem technologii i rosnącymi potrzebami firma, na rynek wkroczyło nowe rozwiązanie, czyli zdalne wsparcie IT. Dzięki temu, że Internet w obecnych czasach jest bardzo wydajny, możliwe jest świadczenie usług informatycznych na odległość. Rozwiązanie to ma bardzo wiele zalet. Pozwala na szybkie udzielenie wsparcia IT poprzez połączenie i udostępnienie ekranu, jakie zapewnia stworzone specjalnie w tym celu oprogramowanie. Za jego pomocą informatyk może dokonywać zmian i napraw na komputerze znajdującym się nawet na drugim końcu Polski. Dzięki temu rozwiązaniu nie ma już konieczności zatrudniania informatyka w firmie, ponieważ wszelkie wsparcie można uzyskać od firmy zewnętrznej świadczącej usługę zdalnego wsparcia IT.

Jakie firmy mogą oferować zdalne wsparcie IT?

Zdalne wsparcie IT mogą oferować jedynie firmy posiadające odpowiednią infrastrukturę przystosowaną do nawiązywania połączeń na odległość oraz wykonywania za ich pomocą niezbędnych napraw. Tego typu przedsiębiorstwa dysponują zazwyczaj zespołem specjalistów w różnych dziedzinach IT. Dzięki temu mogą one zapewniać pomoc techniczną wielu firmą jednoczenie. Co więcej, lokalizacja nie ma tutaj większego znaczenia, ponieważ nic nie stoi na przeszkodzie, aby firma IT, która świadczy usługi informatyczne we Wrocławiu, obsługiwała klientów znajdujących się w różnych regionach Polski. Z tego względu jest to szczególnie dobre rozwiązanie dla firm zlokalizowanych w mniejszych miejscowościach, gdzie trudno jest uzyskać profesjonalne wsparcie IT, lub dla takich, których nie stać na to, aby zatrudnić informatyka na stałe.

Oczywiście ze zdalnego wsparcia IT korzystają bardzo często także mniejsze lub większe firmy, które obecnie zatrudniają na stałe informatyków, ale w pewnym zakresie potrzebują dodatkowego wsparcia.

Zdalne wsparcie informatyczne

Czy zdalne wsparcie IT to opłacalne rozwiązanie?

Zdalne wsparcie IT to bardzo opłacalna forma pomocy technicznej. Dzięki temu rozwiązaniu można uzyskać porady i pomoc praktycznie w każdym miejscu w Polsce i na świecie, które objęte jest zasięgiem Internetu. Dodatkowo same koszty tego typu usługi nie są zbyt duże, ponieważ możemy swobodnie dobrać zakres wsparcia, a także to czy potrzebujemy stałej pomocy, czy chcemy z niej korzystać tylko, gdy naprawdę tego potrzebujemy. Decydując się na tę usługę, zyskujemy dostęp do doświadczonych specjalistów w różnych dziedzinach IT, najnowocześniejszych technologii oraz mamy gwarancję tego, że zawsze uzyskamy potrzebną nam pomoc.