Unikalne logo firmowe – 5 kroków do dobrego projektu

Logo – jakie być powinno, każdy potrafiłby mniej więcej określić. Rozpoznawalne, oryginalne, ciekawe, może zabawne albo symboliczne – cechy można wymieniać bez końca, jednak zaprojektować takie logo nie jest już tak łatwo. Oto kilka wskazówek, które pomogą ci zaprojektować logo dla swojej firmy.

Minimalistyczne i ciekawe logo

Kolorowy zawrót głowy – podobnie jak w sztuce dobierania dodatków czy ubrań, tak i tu nadmiar może zaszkodzić. Dlatego przygotowując projekt logo lepiej postawić na mniejszą liczbę barw. Najbardziej rozpoznawalne logotypy są jedno-, dwu- lub trzykolorowe. McDonald’s, Coca-Cola, Apple… – te marki rozpoznasz na pierwszy rzut oka.

Typografia – tu również obowiązuje zasada umiaru. Można użyć jednego lub dwu fontów. Nie więcej! Warto dopasować charakter czcionki do typu działalności – ostre, kanciaste litery nie będą pasować do logo szkoły muzycznej.

Wielkość – wybrana koncepcja musi dobrze wyglądać także w niewielkich rozmiarach, np. wydrukowana na ulotce czy gadżetach.

Prostota – skomplikowany symbol graficzny trudno zapamiętać, a jeszcze trudniej odtworzyć. Najlepsze są najprostsze rozwiązania, takie, które da się prostymi słowami opisać.

Oryginalność – rozumiana nie tylko jako wyjątkowość, ale także dosłownie – w pracy nad logotypem nie warto korzystać z łączenia istniejących elementów. Taka droga nie tylko narazi nas na śmieszność, ale może również skończyć się pozwem sądowym.

projektowanie logo

Wszystko to sprowadza się przede wszystkim do tego, że im mniej, tym lepiej. Atrakcyjne logo powinno być łatwe do zapamiętania, a przez to nie powinno być zbyt skomplikowane. Warto przyjrzeć się logotypom najbardziej znanych marek – są proste, operują zaledwie kilkoma kolorami, prostą typografią, która z czasem staje się ich znakiem rozpoznawczym.

Logo dla firmy

Warto spróbować w swoim logo choć zarysem zasygnalizować rodzaj prowadzonej działalności. Może temu posłużyć prosty atrybut – jakiś symbol, przedmiot czy słowo – nawiązujący do charakteru działalności firmy, do jej nazwy czy ważnej płaszczyzny działania. Z pewnością tworzenie logo nie jest kwestią godziny ani nawet dnia. Warto sporządzić mapę myśli, wypisać cele, koncepcje, możliwe pomysły, wymyślić hasło – koncepcja logo może powstawać dość długo, jednak dzięki temu mamy możliwość osiągnąć naprawdę adekwatny, przemyślany rezultat.

Warto swój pomysł czy koncepcję logo – albo brak pomysłów – powierzyć profesjonalnej firmie, która opracuje wstępny projekt logow fachowy sposób. Posługując się specjalnym programem graficznym oraz swoim doświadczeniem, firma taka może zapewnić nam efekt przekraczający oczekiwania. Warto współpracować z podmiotami zajmującymi się kwestiami brandingu i doradztwa oraz projektowania graficznego.