Jak muzyka w sklepie wpływa na sprzedaż?

dobra muzyka w sklepie

Każdy sprzedawca, kierownik oraz właściciel sklepu lub sieci sklepów, wie czym charakteryzuje się muzyka, która dobierana jest do danego typu sprzedawanych towarów. Muzykę do sklepu bowiem wybiera się według ściśle określonych kryteriów. To, czym powinna charakteryzować się muzyka, to przede wszystkim pozytywny ton. Powinna ona przyciągać klientów oraz wpływać na nich w taki sposób, by zechcieli oni zostać w sklepie jak najdłużej. Warto wspomnieć, że każdy typ sklepu, który preferuje inny towar, wybiera różne rodzaje muzyki. Kryteria, według których wybierane są typy muzyki, muszą być przestrzegane, by jak najlepiej wpłynąć na klientów.

Jakie są cele posiadania muzyki  w sklepie?

Przede wszystkim, muzyka wpływa na nasz nastrój w sposób znaczny. Właściciele sklepów zobowiązani są do zapewnienia klientom oraz swoim pracownikom odpowiedniego typu muzyki, który uprzyjemni pracę oraz dokonywanie zakupów. Muzyka, którą możemy usłyszeć w wielu sklepach, zazwyczaj jest pogodna, ma pozytywną tonację oraz wpływa na naszą świadomość w ten sposób, że decydujemy się zostać w sklepie dłużej. Znaczna większość osób poddaje się temu trikowi, nieświadomie.

Muzyka bowiem ma wpływ na nasze bodźce oraz reakcje. Jeżeli muzyka zostanie wybrana we właściwy sposób i spełni wszystkie kryteria, znaczna większość klientów ulegnie jej działaniu. W momencie, gdy muzyka wpływa na nas pozytywnie, podświadomie chcemy zostać dłużej w sklepie. Im dłużej jesteśmy w sklepie, tym większa istnieje szansa, że kupimy więcej. Dlatego wyborem odpowiednich utworów zajmuje się osoba mająca odpowiednie kompetencje. Dodatkowo, kolejnym celem posiadania muzyki w sklepie jest identyfikowanie danego sklepu z odpowiednimi utworami. Słyszą dany, najczęściej specyficzny lub unikatowy typ muzyki, możemy skojarzyć go z wizytą w sklepie, który przypadł nam do gustu, dzięki czemu możemy zechcieć tam wrócić.

zakupy w centrum handlowym

Kto może ją wybrać?

Wybieranie odpowiedniej muzyki do sklepu jest zadaniem przydzielonym do osoby, która zarządza funkcjonowaniem sklepu. Najczęściej jest to kierownik, który przebywa w danym sklepie praktycznie na co dzień, jest zobowiązany do dopięcia wszystkich spraw na ostatni guzik. Dobór muzyki do sklepu jest sprawą kluczową – dzięki odpowiednim gatunkom muzycznym, możliwe jest większe wpłynięcie na klientów, którzy przebywają w naszym sklepie. Dlatego decyzję o wyborze musi podjąć osoba pełniąca władzę. Często jednak muzyka jest narzucana z góry przez właściciela sieci sklepów. Jednak właściciel również musi zdecydować się na jeden, konkretny rodzaj muzyki, która będzie leciała w jego sieci sklepów. Rodzaje muzyki są wybierane według ściśle określonych kryteriów. Muzyka, którą możemy usłyszeć w sklepie, pełni bowiem dwojaką rolę. Ma ona za zadanie umilać czas klientom i sprzedawcom i sprawiać, że klienci będą dłużej przebywać w sklepie, co najczęściej wpływa na wzrost sprzedaży.


Materiały źródłowe: http://www.ims.fm/sensory/audiomarketing