Czy obecność w social mediach jest ważna dla firm?

obsługa social mediów

By strategie marketingowe odnosiły swoje skutki, muszą być dostosowane do realiów współczesnego świata. Dzięki rozwojowi internetu duża część naszego życia przeniosła się do sieci. Spędzamy wiele godzin przed ekranami telefonów, tabletów i komputerów, nic więc dziwnego, że coraz więcej firm skupia się na działalności w internecie, szukając tam potencjalnych klientów.

Oblicze nowoczesnego marketingu

Nowoczesny marketing jest marketingiem internetowym, nazywanym również e-marketingiem. Skupia on wszelkie działania mające na celu zbudowanie strategii promocyjnej dla nowego produktu lub usługi przy pomocy wszelkich narzędzi dostępnych w sieci. Zaletą marketingu internetowego jest to, że może przebiegać na różnych płaszczyznach i daje mnóstwo możliwości na skuteczną promocję. 

Media społecznościowe jako kanał komunikacji z klientem

Niezwykle istotnym aspektem e-marketingu jest prowadzenie działań promocyjnych w obrębie mediów społecznościowych. Portale takie jak Facebook i Instagram są regularnie odwiedzane przez miliony użytkowników, stanowią więc doskonałą platformę do nawiązania kontaktu z klientem oraz zwiększenie rozpoznawalności marki. Dzięki mediom społecznościowym firma jest w stanie zaznaczyć swoją obecność na rynku i zbudować pozytywny wizerunek w oczach odbiorców. Ta gałąź marketingu internetowego oferuje również możliwość nawiązania bezpośredniego kontaktu z klientami, co pozwala na utrzymanie dotychczasowej ich puli, a także zdobycie nowych. 

Na czym polega marketing w mediach społecznościowych

Media społecznościowe stanowią platformę o ogromnym potencjale z punktu widzenia marketingu internetowego. E-marketing w mediach społecznościowych jest prowadzony w oparciu o analizy ruchów na profilach oraz działań podejmowanych przez użytkowników stanowiących grupę docelową dla danego produktu lub danej usługi. Dzięki tym danym reklamy mogą być kierowane bezpośrednio do potencjalnych klientów. Równocześnie każda firma samodzielnie podejmuje decyzję o tematyce treści postów, które pojawią się na social mediach oraz częstości ich wyświetlania na Facebooku, Instagramie czy też innych platformach, takich jak Twitter, YouTube lub Linkedin. Wiele profesjonalnych agencji marketingowych oferuje obsługę social media, m.in. LTB Wrocław. Pomagają oni zwiększyć rozpoznawalność marki i zbudować jej pozytywny wizerunek.

agencja social media

Wiele profesjonalnych agencji marketingowych oferuje obsługę social mediów w Warszawie. Pomogą zwiększyć rozpoznawalność marki i zbudować jej pozytywny wizerunek.

Działania marketingowe podejmowane przez firmy na mediach społecznościowych

Kluczem do sukcesu marketingu przy użyciu mediów społecznościowych jest przygotowanie planu działania. Publikowanie postów bez ówczesnego przemyślenia strategii może doprowadzić do chaosu i skutkować małą skutecznością reklamy. Na przygotowanie strategii składa się wiele czynników, wśród których jako najważniejsze wymieniane są:

  • Klient 

Kim jest, co do niego przemawia i na jakiej platformie społecznościowej można go znaleźć?

  • Portal społecznościowy 

Typ platformy społecznościowej będzie wpływał na strategię marketingową.

  • Monitoring treści internetowych 

Należy przyjrzeć się, gdzie i jak internauci piszą o firmie, dzięki czemu można zebrać informacje na temat reakcji klientów i, w oparciu o te dane, zaplanować odpowiednią strategię marketingową. 

Niezależnie od wybranej strategii należy mieć świadomość, że główną cechą marketingu w mediach społecznościowych jest nawiązanie bezpośredniej relacji z klientem. Niezwykle istotne są więc zaangażowanie i konsekwencja w prowadzeniu interakcji i odpowiadaniu na komentarze, by pokazać, że firmie zależy na klientach. 

Skuteczność reklamy w mediach społecznościowych

Współcześnie obecność firmy w social mediach stała się praktycznie obowiązkowa. Dla wielu osób posiadanie profilu na Facebooku bądź Instagramie stanowi swoistą legitymizację marki i może decydować o podjęciu decyzji o dokonaniu zakupu produktu bądź usługi. Skuteczność strategii marketingowych w mediach społecznościowych objawia się przede wszystkim w budowaniu rozpoznawalności marki oraz kreowaniu pozytywnego wizerunku, co ma ogromny wpływ na nastawienie odbiorcy i ostateczne pozyskanie i utrzymanie klienta.