Jak tworzyć dobre teksty marketingowe?

Odpowiednie teksty przygotowane dla celów marketingowych są tworzone przez profesjonalnych copywriterów. Czasami jednak, ze względu na ograniczony budżet i brak czasu początkujący przedsiębiorca zmuszony jest sam stworzyć dla swojej firmy pierwsze teksty marketingowe. Zanim stworzy się pierwszy tekst skierowany do swoich klientów warto opanować przynajmniej podstawy copywritingu.
Pozornie pisanie tekstów skierowanych do klienta wydaje się prostym zadaniem. Rzeczywistość szybko zweryfikuje prawdę. Na początku warto uświadomić sobie, jakie są kluczowe czynniki, które wpływają na zwiększenie skuteczności przekazu? Klienci wcale nie będą zainteresowani czytaniem prostego tekstu, który jest nachalny i przesycony epitetami wychwala dany produkt czy usługę.
Po pierwsze przekaz tekstu powinien być skierowany do klienta, odbiorcy naszych produktów i usług. Teksty marketingowe, które w jedynie w samych superlatywach odnoszą się jedynie do firmy lub produktu nie będą należycie zauważone. Tekst musi być empatyczny, informować klientów, jakie korzyści osiągną zakupując dany produkt lub korzystając z konkretnej usługi. Należy pisać tekst w drugiej osobie liczby pojedynczej lub mnogiej, rezygnując całkowicie z formy „MY” lub „JA”. Tekst musi oddziaływać na emocje, przemawiać do wyobraźni. Nie warto pisać o „długoletnim doświadczeniu” lub „liderze na rynku”. Zamiast tego stworzyć zapewnienie o niezapomnianych przeżyciach, niespotykanych korzyściach, które przyniosą mu satysfakcję z zakupu lub skorzystania z usługi. Outsourcing marketingu, zwłaszcza w przypadku małych firm, może być rozwiązaniem korzystnym pod względem kosztów i efektywności.
Jak konstruować wypowiedzi tekstów marketingowych?
Ton wypowiedzi powinien być przyjacielski, pozytywny i przyjacielski. Należy łączyć pozytywne emocje z korzyściami danej oferty. Warto dodać do tekstu odpowiednią grafikę duże, kolorowe zdjęcia, ludzi i zadowolonych twarzy. Podczas czytania tekstu, potencjalny klient powinien poczuć się wyjątkowo za sprawą tego, że czyta przygotowany dla siebie tekst. Warto przeanalizować potencjalną grupę klientów i jej potrzeby. Być może dana grupa poszukuje takich wartości jak niezawodność, trwałość, klasyczność lub piękno.
Aby tekst był skuteczny należy postawić przez tekstem tylko jeden cel i zrealizować go. Pozwoli to uniknąć zawiłych, niejasnych sformułowań i myśli, tekst podporządkować tylko jednemu tematowi. Tworząc teksty marketingowe należy wystrzegać się zbyt częstego powtarzania branżowych sformułowań. Zamiast tego pokazywać i opisywać, jak produkt pracuje, stosując konkrety bez zbędnych upiększeń.
Klienci cenią tak zwane success stories – są to teksty prawdziwych klientów, zawierające cytaty podpisane z imienia i nazwiska. Klienci cenią również pokazanie „ludzkiej twarzy”, odwołanie się do prywatnych doświadczeń, popełnianych błędów lub omówić wątpliwości, jakie najczęściej pojawiają się wśród klientów.
Obok nieszablonowości niezwykle ważne jest by tekst posiadał wyraźny początek oraz został podzielony na ciekawe i przykuwające uwagę nagłówki. Nic nie odstraszy potencjalnych klientów tak jak błędy stylistyczne, gramatyczne, ortograficzne czy niepoprawione literówki.