Chcę pozycjonować się lokalnie – co muszę zrobić?

Na czym polega SEO lokalne

Posiadasz firmę o zasięgu lokalnym, ale wciąż nie zdobyłeś tylu klientów ile chciałbyś? Martwi cię twoja konkurencja, która mimo słabszej oferty i niskiego zaangażowania w zauważalną reklamą outdoorową zdobyta nowe zlecenia i cały czas powiększy swój budżet? Zapewne zastanawiasz się w jaki sposób to robią? Cóż, prawdopodobnie pozycjonują się. Być może nawet słyszałeś już o pozycjonowaniu ale wciąż nie jesteś pewien czym właściwie jest.

Postarajmy się odpowiedzieć na to pytanie w dosłownie jednym zdaniu. Pozycjonowanie stron internetowych to ogół czynności, które wykonują się na stronie internetowej klienta oraz poza nią, przyczyniających się do wzrostu wybranych dla niej słów kluczowych w wyszukiwarce, takiej jak Google. Innymi słowy, jeżeli prowadzimy warsztat samochodowy w Kielcach, powinniśmy pozycjonować się na przykład na frazę „warsztat samochodowy Kielce”. Fraza jest naszymi słowami kluczowymi. To właśnie ich wpisanie w wyszukiwarkę powinno sprawić, że nasza witryna zostanie ukazana internautom. Pozycjonowanie wspomaga proces podwyższania pozycji. Początkowo zaczynamy z dość odległą pozycji, np. 30-40, czyli znajdujemy się w miejscu, do którego nikt nie zagląda, czyli na przykład na 4. stronie wszystkich wyszukań na dany zapytanie w Google.

Jaka pozycja powinna być satysfakcjonująca?

Jeżeli chcemy pozycjonować się lokalnie interesować będą nas jak najwyższe pozycje, przede wszystkich pierwsze 10. Oczywiście najbardziej optymalne są pozycje 1-3, przy czym z jakiegoś powodu wielu przedsiębiorców uważa, że najlepsza jest pozycja 2. Sądzą, że pozycja 1. często może oznaczać działania niezbyt zgodne z etyką – np. bardzo duża ilość sztucznej reklamy witryny, natomiast druga pozycja jest naturalna. Nasze zdanie w tej sprawie nie ma znaczenia, aczkolwiek warto wziąć to pod uwagę. Tak czy inaczej, pozycje 1-3 są bardzo ważne i sprawiają, że zyskujemy unikalną możliwość przyciągnięcia potencjalnych klientów właśnie na naszą stronę. Jeżeli pozycjonujemy się lokalnie musimy być świadomi tego, że nie będziemy mieli aż tak dużej konkurencji jak w przypadku fraz ogólnopolskich.

Jeżeli chcecie pozycjonować się lokalnie musimy skontaktować się z agencją zajmująca się usługą tego rodzaju. Dobrym pomysłem jest odwiedzenie tego miejsca: http://lokalnepozycjonowanie.pl. Strona przedstawia ofertę profesjonalnej agencji, która wyspecjalizowała się w pozycjonowaniu lokalnym, może być zatem strzał w dziesiątkę dla wielu polskich firm MSP. Jeżeli już skontaktujemy się z agencją SEO (od zwrotu search engine optimization) zostanie nam zaproponowana wycena usług firmy. Wycena zostanie dokonana dzięki dokładnemu sprawdzeniu strony internetowej oraz przeanalizowaniu proponowanych słów kluczowych. Słowa kluczowe czyli pozycjonowanie frazy mogą zostać zaproponowane zarówno przez klienta agencji jak i przez samą agencję, co zresztą będzie korzystniejsze dla firmy.

Dlaczego?

Wielu klientów agencji pozycjonowania stron nie jest świadomych tego, że chce wybrać frazy do pozycjonowania, które nie mają właściwej popularności w internecie, mówimy tutaj o średniej liczbie wyszukań miesięcznie. Jeżeli jest ona bardzo niska, wręcz bliska zeru nie ma sensu stawiać na pozycjonowanie takich fraz, gdyż – jak mówi powiedzenie – z tej mąki chleba nie będzie. Innymi słowy – należy postawić na frazy, które są wyszukiwane przez internautów. Należy mieć na uwadze to, że np. przy liczbie wyszukań równej 120 miesięcznie, część zapytań może pochodzić od konkurencyjnej agencji, innych klientów, może być przypadkowa. Tylko część – np. 50-60% z nich może pochodzić od osób, które rzeczywiście chcą odnaleźć specjalistę w danym zakresie. Wybierając frazy bardziej konkurencyjne musimy być świadomi tego, że agencja SEO będzie miała więcej pracy aby wypozycjonować lokalnie frazy, ale dzięki temu stajemy w szranki z największą konkurencją i możemy więcej zarabiać. Bardziej konkurencyjne frazy są jednak droższe.

Pozycjonowanie lokalne na czym polega

Co zrobić po wycenie pozycjonowania lokalnego?

Jeżeli nasza witryna otrzymała już wycenę za frazy pozycjonowane możemy wybrać jeden z 2 modeli rozliczeń. Pierwszym z nich jest model płatności za widoczne efekty każdego dnia. Drugim jest abonament. Jak łatwo się domyślić w pierwszym modelu płacimy tylko wtedy kiedy nasze pozycjonowane frazy znajdą się tam, gdzie tego oczekujemy, czyli w pierwszych 10 wynikach w wyszukiwarce. Abonament oznacza, że płacić będziemy co miesiąc także wtedy, jeżeli część z fraz w dziesiątce się nie znalazła. Abonament to jednak niższa cena niż maksymalna cena za wypozycjonowane frazy w płatności za efekty – wybór należy do klienta.

Wybrałem model płatności za pozycjonowanie lokalne – co robić dalej?

Teraz należy podpisać umowę. Wiele agencji załatwia to korespondencyjnie, jeżeli jednak chcemy dopytać o szczegóły, takiej jak metody pozycjonowania musimy udać się do agencji lub zaprosić jej reprezentanta do swojej siedziby.

Co muszę dać od siebie?

Pozycjonowanie opiera się na działaniach offsite oraz onsite. Pierwsze z nich nie wymagają żadnej aktywności klienta – prowadzone są poza stroną klienta. Onsite oznacza, że pewne działania techniczne, tylko nieznacznie zmieniające content strony, muszą zostać wykonane. Najczęściej są to zmiany w parametrach witryny takie jak poprawa tytułu, nagłówków, tekstu, stopki, meta opisu obrazków, meta opisu zawartości strony, czy meta opisu słów kluczowych. Inne działania opierają się na pracach z plikami umiejscowionymi na serwerze w folderze z witryną – nie są widoczne dla użytkownika w żaden sposób.

A co dalej?

Teraz musimy już tylko czekać na efekty. Po wprowadzeniu działań onsite, pozycjonowanie lokalne zaczyna wkraczać w szerszą fazę – czyli budowania dobrego zaplecza silnych linków wzmacniających pozycję strony pozycjonowanej. Pierwsze efekty można zobaczyć już po 2-3 tygodniach, natomiast głębsze po około 2-3 miesiącach. W przypadku bardziej skomplikowanych stron i trudniejszych stron, efekty mogą być zauważalne po 4-5 miesiącach. Dzięki dobrym działaniom pozycjonerów, pozycja witryny powinna utrzymać się przez długi czas, nawet przez kilka lat.

Kontakt z agencją:

LTB Sp. z o.o.

Adres: ul. Drukarska 38, Wrocław, PL

E-mail: biuro@ltb.pl

Strona www: https://www.ltb.pl/seo/

Telefon: +48 71 333 38 89