Biznes w internecie – czego mu potrzeba?

Strona w internecie

Tworzenie stron internetowych to przede wszystkim umiejętność stworzenia czegoś, z czym trafnie i skutecznie dotrze się do klientów. Już nie tylko tych potencjalnych, ale przede wszystkim dobrze sprofilowanych, wiedzących czego chcą i czego tak naprawdę w sieci szukają. Ze strony osób, które zajmują się przygotowywaniem stron internetowych, ważne jest aby przygotować witryny ściśle odpowiadające na potrzeby internautów.

Internetowy biznes powinien skupiać się na tym aby:

  • być nowoczesnym
  • umieć odpowiedzieć na potrzeby klientów
  • być przyciągający, a najlepiej odróżniający się od innych – konkurencyjnych
  • być przygotowanym na zróżnicowane zapytania użytkowników
  • być dobrze zaprogramowanym, wyposażonym we wszystkie tzw. ficzery, czyli usprawnienia poprawiające ogólną jakość serwisu

Jak poprawić wartość strony internetowej dla klienta?

Jak to wszystko zrobić? Z pewnością odpowiedzieć na to pytanie nie jest jednoznaczna. W zależności od rodzaju biznesu, który prowadzimy w sieci, nasze działania mogą się różnić. Tym bardziej, jeśli internet wykorzystywany jest raczej jako wizytówka naszych fizycznych działań, fizycznego biura itd. Wciąż niewiele biznesów pracuje w platformie B2B kiedy jedna firma zajmująca się tylko usługami internetowymi oferuje swoje usługi innej firmie, które porusza się mniej więcej w podobnym środowisku. Warto zauważyć, że coraz więcej konsumentów wykorzystuje przeglądarkę internetową do wcześniejszego zweryfikowania konkretnej firmy. Jeśli zatem zajmujemy się sprzedażą odzieży w sklepach stacjonarnych, internauta może uprzednio chcieć sprawdzić czy posiadamy stronę internetową i co ona nam oferuje. Zwykle większe sklepy, a przede wszystkim tzw. sieciówki prowadzą równoległą sprzedaż internetową oraz stacjonarną. Sklep internetowy może wiele mówić o marce, jeśli jest dobrze przygotowany, istnieje duża szansa, że przyciągnie do siebie większa ilość klientów aniżeli sklep posiadający swoją fizyczną lokalizację, np. w jednej z galerii handlowych. Jeśli prowadzimy konkretne usługi – np. rozliczenia finansowe dla firm MSP powinniśmy dobrze się zaprezentować, przedstawić rzetelnie swoje usługi, wyszczególnić ofertę, zaprezentować dotychczasowe działania, możemy dodać referencje, kontakty do partnerów lub opisać historię. Tego rodzaju działania zdecydowanie poprawiają wiarygodność firmy i budują takie wartości marki jak rzetelność, zaufanie, odpowiedzialność.

Projektowanie stron internetowych

Niezależnie od tego czym się zajmujemy i w jakim celu powstała nasza witryna, powinniśmy zadbać o to, aby była dostosowana do potrzeb potencjalnych klientów. Innymi słowy, powinna być tak zbudowana aby udzielić odpowiedzi na potencjalne pytanie, a więc np. wypis wszystkich świadczonych usług wraz z ewentualnymi warunkami.

Możemy, a wręcz powinniśmy korzystać również z mediów społecznościowych, do których powinien znajdować się naturalnie odnośnik na witrynie. Dobrze przygotowana strona może zachęcić użytkowników do zgłębienia naszej marki, o której dowiedzą się właśnie w social mediach. Istotą jednak jest aby działania prowadzone w tych nowoczesnych mediach docierających do milionów użytkowników były aktualizowane na bieżąco i po prostu ciekawe. Jeśli firma nie ma nic do zaprezentowania, może obecnie zostać uznana za niespełniającą potrzeb konsumenta. Odpowiedzialny biznes dba o każdą potencjalną możliwość dotarcia do klienta – warto zatem korzystać z różnych kanałów.


Wykorzystaj działania specjalistów takich jak agencja interaktywna Auch Studio i przygotuj swoją witrynę tak, aby mogła realizować wszystkie założenia strony gotowej na spotkanie z potencjalnymi klientami.