Dlaczego przenieść identyfikację wizualną do internetu?

Gdzie przenieść identyfikację wizualną

Nie da się ukryć, że obecnie to internet jest najszybszą drogą komunikacji między klientem a sprzedawcą. To właśnie tam przegląda się ofertę firmy, sprawdza opinie na jej temat, dyskutuje na temat jej posunięć czy nawet tworzy się specjalne fanowskie grupy, w których zamieszczane są różne materiały dodatkowe związane z działalnością marki.

Dlaczego marka musi posiadać identyfikację wizualną?

Internet jest ważnym polem komunikacji z klientami, z konsumentami, nie można zaniedbać tej przestrzeni ponieważ może się to okazać znaczącym błędem. Nowa firma, nowy start-up, który właśnie wchodzi na rynek musi zadbać o to aby być konsekwentny w swojej strategii komunikacyjnej od początku do końca. Coś co zostało przyjęte na początku musi być konsekwentnie realizowane. Jeśli zajmujemy się produkcją i sprzedażą żywności, nie możemy nagle prezentować akcesoriów motoryzacyjnych. Jeżeli mówimy, że jesteśmy najtańsi w branży, nie możemy nagle podnieść cen, które staną się większe niż u konkurencji. Podobnie jest w przypadku tego jak „wyglądamy’ – dla firmy/marki to identyfikacja wizualna stanowi jej odzienie wierzchnie, czyli stanowi o wyglądzie. Jeżeli początkowo przybierzemy konkretną identyfikację wizualną dla marki musimy pozostać w stosunku do niej lojalni. Drobne zmiany możliwe są dopiero po jakimś czasie, natomiast rebranding może zostać wykonany dopiero po okresie niskiego dotarcia do konsumentów, którzy nie dają się skusić dotychczasową strategią brandingową.

Co wyraża identyfikacja i po się ją robi?

Dobrze przygotowana identyfikacja wizualna marki powinna wyrażać jej wartości, ją samą. Powinna być na czasie, ale jednocześnie wyprzedzać konkurencję, nie można bowiem bazować li tylko na kopiowani. W świecie marketingu takie czynności zaliczane są do wpadek i często źle odbijają się nie tylko na wizerunku marki ale i jej reputacji. Ważne jest zatem aby identyfikację wizualną opracować kompleksowo na etapie wprowadzania marki na rynek. Drugą ważną rzeczą jest przeniesienie jej do internetu. Logotypy, kolorystyka, szablony graficzne, kroje pisma, różne rodzaju grafiki i tak dalej – wszystko to musi znaleźć się na stronie internetowej, wszystkich portalach, gdzie występuje marka, w social media – wszędzie tam – gdzie występuje jakaś relacja: marka – internauta. Wiele marek z dużym stażem ale bez profesjonalnego zespołu od brandingu zapomina o tym, aby konsekwencja także na etapie prezentacji graficznej została zachowana.

Budowanie dobrego wrażenia dzięki grafice

Tworzenie identyfikacji wizualnej

Jeżeli wręczamy podczas targów ulotkę z ofertą naszej firmy, a po wejściu na stronę, której adres pojawił się na ulotce, konsument widzi coś zbieżnego z grafiką na ulotce – to natychmiast myśli, że nie jesteśmy profesjonalistami, że pomylił firmy, lub działamy wybiórczo. To spory błąd, zwłaszcza, jeżeli dążymy do solidnego budowania świadomości marki. Dla wielu osób identyfikacja wizualna może wydawać się sprawą trywialną, natomiast okazuje się, iż to ona w bardzo dużej mierze buduje pierwsze skojarzenia, zwłaszcza, jeżeli rozpoczynamy szerszą kampanię w outdoorze, w prasie, w telewizji. Spójna identyfikacja pozwala natychmiast rozpoznać markę i budować pewne skojarzenia. Jeżeli wchodzimy z marką do sieci, pamiętajmy o tym.